truereason

En blogg om min vardag, tips och funderingar kring livet.

Mitt Hjärta

Kategori: Min vardag

 
Blev sits-träning idag på min favvis ponny Calloway. Gick bättre än väntat. 
Kom dit och hämtade in henne från hagen, duschade av benen då hagarna tråkigt nog är väldigt leriga. Måste säga att det är roligt att hämta henne då hon kommer så fort man ropar ♥
Lät henne äta vänd medan jag borstade. Sadlade, vilket är lite lättare nu när hon är klippt och därför inte så känslig vid mag-partiet. Värre var det när jag skulle tränsa då hon ville vända sig och fortsätta äta, kom på lite fel humör men det ordnade upp sig. Uppe i ridhustet har hon nog aldrig varit så snäll när jag skulle späna sadeljorden, fixa stigbyglarna och sitta upp. Fixade allt själv. 
Väl uppe lät jag henne skritta fram innan jag började jobba henne genom volter, tempo ökningar, skänkelvikningar till och från spåret, i båda varven. 
Började sedan trava fram och successivt korta upp tyglarna. 
Eftersom der var sitsen vi fokuserade på la vi upp stigbyglarna över halsen. Var mycket trav på volter som gällde. Hon har svårt att vara kvar på volterna när hon tycker det är jobbigt så fick verkligen vara med med ytter hela tiden. Tillslut fick hon mej att explodera och därefter gick det faktiskt bättre och hon lyssnade och förstod vad jag ville. Blev ingen galopp utan fokuserade på annat istället. 
Väldigt lärdomsrikt och nu vet jag lite mer vad jag ska tänka på och hur jag ska bete mej när hon dummar sig. 
Jätte nöjd och glad tjej som satt av. 
Skrittade av henne bredvid innan jag gick in och skötte om henne i stallet. 
Tror vi alla var nöjda. Finns ingen häst jag älskar så som henne även om det går som det går. Mitt hjärta 
Kommentera inlägget här: