truereason

En blogg om min vardag, tips och funderingar kring livet.

Åre -13

Kategori: Min vardag

 
Vi kom fram sent på söndags kvällen och på måndags morgonen när vi vankade var det tjock dimma, snöstorm så vi stannade inne och hade en lugn dag med sällskapspel och läxläsning för mig. På tisdagen hade vädret lugnat sig lite men det var fortfarande tjock dimma som hindrade solen från att komma fram
 
 
Här är under tidagen i backen, man ser att solen försöker titta fram men utan att lyckas helt
 

 
Även kusinerna från Mariestad hade bokat stuga denna veckan så här har vi det mysigt efter en god middag som vi bjöd på
 
 
 
Bättre väder kom under torsdagen som ni ser
 
 
Här har vi precis druckit varm choklad i solen, det var lä uppe på altanen, hos resturang Kastrullen
 


 
Vi åkte ner mot byn och stannade hos Åres choklad farbrik för att köpa lite strutar och smaka på chokladpraliner
 

 
Ännu en fin kväll och vi är påväg till kusinerna för ännu en middag och travligheter. Så mycket snö och höga vallar var det längesedan jag såg. Roligt att veta att det inte är snökanonerna som gjort så det är snö i backen 

 
Åter igen ett stopp i backen hos resturang Kastrullen för en varm Oboy, dom har den bästa! 
 

 
Under de två sista dagarna lyckades vi ta oss upp nästan till toppen, ska man högst upp få man åka skoter. Där sken solen och det var så vacker utsikt över Åre skutan 
 
 
 
Med dessa ägg tog vi oss upp hit, även om jag tycker de är obehagliga att åka i så var det verkligen värt det. 

    
 
Vi var inte ensamna direkt, alla ville få chansen nu när det var öppet efter en vecka med tjock dimma. För att toppen ska vara öppen krävs det att det är väldigt fint väder, knappt någon vind får finnas 
 
 
Här ser ni toppen, som vi tyvärr inte orka ta oss upp till. De har då skotrar med ett snöre bakom som man får betala för för att få åka med, eller så gör man som vissa andra att varndra upp 
 
Hade en jätte mysig vecka med familjen, tyvärr är det lite för lång bilresa och eftersom det var lite problem när vi åkte upp så tog det oss dryga 10 timmar. Då räcker Sälen för mig. Men Åre är något som alla borde uppleva åtminstone en gång i livet. Detta var min andra  resa dit och vem vet om några år kanske jag kan tänka mig dit igen, men inte under 2013 elle 2014 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • elin säger:
    2013-03-31 | 14:01:00
    Bloggadress: http://purephotos.blogg.se

    WOW du har bloggat! :D hahah

    Har du inte din vita jacka? :O

    Saknar dej too much!

    Svar: Hihi vet, vill ha hjälp och fixa en fin header ^^, Har två ;D
    Miss u toooo
    Ebba Jeppsson

Kommentera inlägget här: