truereason

En blogg om min vardag, tips och funderingar kring livet.

Första Skåne traditionen

Kategori: Min vardag

   
/ Två bilder från gårdagen // 
 
Ska vi se vad jag slutade med att säga här då.. Jo, fredag var morgondagen och den bestod av matte prov. Kändes säker ända fram tills jag fick det farmför mej, inte alls vad jag räknat med men jag gjorde mitt bästa och svarade på allt. Skönt att ha det gjort innan lovet. 
Mötte upp Mammsen och vi gick och köpte färd-godis och hämtade även ut ett paket, ett väldigt efterlängtat sådant! Nämligen min nya lilla favvis femman, äntligen är den hemma och nu fungerar den som den ska. 
Satte oss i bilen och påbörjade resan till Skåne, fick börja med att köra. Riktigt kul när det går bra, känner mej stolt! Landade här hemma hos Lena och Göran någon timme in på natten och vi fick en smörgås i magen innan jag la huvudet på kudden och somnade bums. 
Igår var deet först sovmorgon som gällde och sen paj-bakning inför kvällen. Det var dags för gås-middag, lite tradition här nere i Skåne och det var vi som stod för efterrätten. Svartsoppa, gås och äppelkaka är standrarden. Vi lämnade av Kristian och tog oss en tur till Väla, ett stort köpcenter, där vi fixade min jacka och mobil. Var nämligen så att det var "grabb kväll" innan de respektive med familjen fick komma. Jackan som vi skulle fixa var det så med att den hade gått sönder och vi har ju inte Zara i Karlstad så då fick jag välja ut en ny för samma värde, ni ser lite av den på bilden där ovan. Faktiskt första gången jag åt gås, men det var gott. Tråkigt nog, host*, fick de inte tag på någon svartsoppa så blev en jätte god kronärtskocke soppa. 
Kvällen var jätte trevligt och vid tolv tiden tog vi bilen hem till Lena och Göran. Somnade inte då utan var vaken en stund till, hatar när inte hjärnan bara kan slappna av när mina ögon håller på att falla ihop. Så mycket i tankarna. 
Under natten var det även dags att ställa om klockan så en extra timme i sängen fick det bli, skönt.  
 
Idag har dagen rullat på och för bara några minuter sen kom vi hem ifrån en prom i det fina höstvädret, lite kallt med solen värmer rätt så bra. 
Nu ska jag byta om och ta lite mellis i magen innan jag och Mamma ska ta en tur till Väla, denna gången har vi lite mer tid på oss något som är behövligt och vi inte ska springa runt som yra höns. 
 
Hoppas som alltid att allt är bra med er 
Kommentera inlägget här: